Forum www.newsantosrp.fora.pl
New Santos RP -To serwer RolePlay
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulamin serwera New Santos RP

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.newsantosrp.fora.pl Strona Główna -> Informacje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blacktuba363
Administrator


Dołączył: 18 Cze 2018
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:00, 18 Cze 2018    Temat postu: Regulamin serwera New Santos RP

I. Część ogólna
:a: A. Konta, multikonta i postacie
Cytat:
1. Zakaz powiązywania postaci oraz przekazywania majątku z postaci na postać tego samego użytkownika (pośrednio bądź bezpośrednio). Podlega to karze warna oraz usunięcia pieniędzy (i części majątku - w niektórych przypadkach) wszystkim zamieszanym w to osobom.
2. Zakaz przekazywania majątku innym graczom w momencie CK, zmiany postaci bądź zakończenia gry. Karą za takie zachowanie jest warn oraz usunięcie majątku. W przypadku testamentów wyjątkiem od zakazu może być zgoda odpowiedniego opiekuna (odpowiedni czyli taki, któremu podlega frakcja twórcy testamentu), bądź członka osoby z administracji, który musi kontrolować akcję sporządzania go - kto, co, komu, ile. Wszystko musi być odpowiednio udokumentowane, by nie było wątpliwości co do akcji.
W przypadku otrzymania bana na konto: po otrzymaniu bana nie można ubiegać się o testament którejkolwiek z postaci i żadne inne akcje IC (związane z przekazywaniem majątku, np: “miała klucze do mojego auta”, “dałam mu portfel z kartą kredytową”) co do tej postaci nie mogą mieć miejsca. Wszystkie środki oraz posiadane rzeczy na tym koncie zostaną zamrożone do czasu pomyślnego rozpatrzenia odwołania.

3. Zakaz tworzenia multikont. Jedna osoba = jedno konto.
4. Osoby współdzielące łącze powinny zgłosić to w odpowiednim temacie (klik) na forum w celu uniknięcia nieporozumień.
5. Zakaz sprzedaży kont. Podlega to karze blokady - wszystkich zamieszanych w handel.
6. Administracja nie ponosi odpowiedzialności za utracone przez graczy przedmioty, pieniądze itp. które znikły w związku z błędami gry.
7. Administracja nie ma obowiązku regulowania płatności za graczy którzy się z tego nie wywiązali (pożyczanie pieniędzy IC, płatności za dobra/usługi).
8. Administracja nie ponosi odpowiedzialności za jakość zabezpieczenia konta przez gracza (hasło) oraz jego ewentualną kradzież. Każdy Użytkownik sam powinien zadbać o bezpieczeństwo swojego konta. Administracja nigdy nie prosi Użytkowników o podanie hasła!
9. W przypadku blokady konta nieruchomości oraz pojazdy są usuwane po 7 dniach. Na konto bankowe postaci przekazywana jest wartość pojazdów zgodnie z cenami w salonach, jednak w przypadku nieruchomości refundacja nie obowiązuje.
10. W przypadku nie logowania się na konkretną postać przez okres 14 dni pojazdy tej postaci są usuwane, lecz 100% ich wartości jest zwracane na konto bankowe tej postaci.
11. W przypadku nie logowania się na konkretną postać przez okres 30 dni dom, obiekty oraz biznes tej postaci są usuwane.
12. W przypadku nie logowania się na konto przez okres 90 dni Administracja ma prawo do jego usunięcia z serwera wraz ze wszystkimi postaciami do jego przypisanymi.
13. Wyjątek od punktu 10, 11 oraz 12 stanowi sytuacja, gdy konto gracza ma aktywny urlop.
14. W przypadku nadawania bana przez Administracje na konto posiadające urlop, ten zostanie automatycznie anulowany.
15. Nickname - zabrania się używania w grze imienia i nazwiska sławnych postaci, postaci fikcyjnych (np. z gier bądź filmów) lub postaci historycznych np. Barack_Obama, Jennifer_Lopez, Napoleon_Bonaparte (takich, który każdy przeciętny człowiek może znać). Zabrania się także używania polskich imion i nazwisk, nicków wulgarnych, nierealistycznych, podszywania się pod innych (w szczególności Administracje - ban), oraz robienia celowych literówek w nickach (np. "Mike_Tison" zamiast Tyson). Używanie
16. Administracja nie zmienia nazw kont na serwerze.
17. Działanie na niekorzyść serwera zarówno na forum, na serwerze jak i na jakiejkolwiek innej płaszczyźnie jest karane w zależności od wielkości przewinienia. Punkt dotyczy przykładowo wprowadzania nieprzyjemnej atmosfery, obraz, pomówień, rozsiewania nieprawdziwych informacji.



B. Zachowanie na serwerze
Cytat:

Zachowanie ogółem:

Czynności, których nie widać gołym okiem oraz których nie da się wykonać poprzez komendy trzeba opisywać za pomocą czatów /me i /do. Podczas odgrywania należy rozważać fizyczne oraz psychiczne możliwości zarówno postaci jak i człowieka. Nie można odgrywać postaci nadnaturalnej. Zachowania zwane potocznie "terminatorstwem" będą karane jako zachowania no-rp. Podczas akcji dynamicznych (na przykład podczas strzelanin, ustawek czy wypadku samochodowego) nie trzeba opisywać swoich akcji, ale nadal obowiązuje zakaz powergamingu.

Przedmioty które postać ma w ekwipunku (/p) - ma w ekwipunku. Gamemode daje nam możliwość chowania przedmiotów zatem jeżeli coś jest przy nas - jest przy nas, a jeżeli w aucie to musi być w aucie, jeśli w domu - to w domu i tak dalej.

Akcje dynamiczne:

Akcja dynamiczna strzelaniny rozpoczyna się od momentu wyciągnięcia broni jednej ze stron konfliktu i oddania strzału, bądź ostrzelaniem naszej postaci jawnie lub z ukrycia, a kończy:

a) Wbiciem BW wszystkim jednej ze stron, obecnym w strefie strzelaniny,
b) Unieszkodliwieniem wszystkich podejrzanych na miejscu zdarzenia,
c) Ucieczką podejrzanych w bezpiecznie miejsce i przeczekaniem ewentualnych poszukiwań.

Równoznaczne jest to z możliwością kontynuacji akcji dynamicznej w momencie, kiedy na miejsce po strzelaninie, przebywają jeszcze uczestnicy zdarzenia i przybędą nowe posiłki stron konfliktu.

Wyciąganie broni nie wymaga wcześniejszego odgrywania.

Akcja dynamiczna bójki rozpoczyna się od momentu odegrania interakcji IC, a kończy wbiciem BW bądź ucieczką postaci. Nikt nie zakazuje walki full RP, a wręcz jest ona mile widziana.

Akcja dynamiczna pościgu zaczyna się od momentu potrzeby ucieczki pojazdem (np. niezatrzymania się do kontroli LSPD) i trwa, aż do zakończenia akcji, tj. ucieczki bądź schwytania uciekającego .

Uwaga! Mocne uderzenia oraz kolizje pojazdów należy odgrywać, gdyż nie zaliczają się pod dynamikę.

Zabrania się:

1. Obrażania innych graczy, naśmiewania się z nich oraz prowokowania do kłótni (OOC).
2. Nadmiernego używania wulgaryzmów (OOC).
3. Reklamowania innych serwerów, tudzież stron.
4. Floodowania i spamowania na czacie oraz komendami.
5. Korzystania z programów wspomagających, umożliwiających zdobycie przewagi nad innymi graczami, cheatów itp.
:a: - Key Binder jest dozwolony.
6. Zabijania za pomocą CarKill, HeliKill oraz DriveBy (DT jest dozwolone).
7. Pisania OOC na czatach IC.
8. Wyłudzania pieniędzy lub innych rzeczy przynoszących korzyści dla konta bądź postaci od Administracji.
9. Uciekania od akcji RP (wychodzenia z gry, nie odgrywania). W przypadku gwałtów wymagana jest zgoda strony poszkodowanej, oraz dozwolone jest pomijanie odgrywania. Oznacza to, że akcja IC się wydarzyła, jednak zostało pominięte dokładne jej rozpisanie.
10. Grania NO-RP:
:a: - DM - Deathmath - Zabijania bez powodu.
:a: - BH, BBH - Bunny Hopping/Bike Bunny Hopping - Ciągłego skakania w celu szybszego dostania się do celu, bądź skakania rowerem na budynki, przeskakiwania przez płoty etc. Akrobacje na rowerach są dozwolone tylko na terenach skate parku.
:a: - MG - Metagaming - Używania informacji OOC w IC.
:a: - PG - Powergaming - Wymuszania niechcianej akcji RP w stosunku do innego gracza
:a: - NJ - Ninja Jacking - Wyrzucania ludzi z samochodów bez akcji RP.
:a: - RK - Revenge Kill - W skrócie - zabijanie z zemsty,
:a: - “/do nic nie robił", "/do nic nie było" i inne tego typu odmiany będą karane w przypadku celowych działań. Przykładowo: celowe zderzenia z lampami/budynkami i "odgrywanie", że nic się nie stało, mierzenie/bicie/strzelanie do ludzi, chodzenie z bronią i "odgrywanie", że nie ma jej się teraz w ręce etc.
:a: - Porywanie ważnych osobistości, takich jak burmistrz musi być uzgodnione wcześniej z opiekunem, bądź nadzorowane przez członka administracji.
:a: - Zakaz dołączania postaci do grup antagonistycznych (np. policjant -> gangster). Dozwolone są wyjątki na które musi być zgoda oraz nadzór opiekuna.

Oraz inne przypadki niż wymienione: uciekanie gdy jest się postrzelonym (za wyjątkiem akcji dynamicznych), celowe zderzenia pojazdami (derby), przekazywanie pieniędzy OOC, jazda no-rp czyli wbrew prawom fizyki etc.

11. Różnego rodzaju szkodzenia serwerowi – wszelkie działania które powodują destabilizację gospodarki, uniemożliwiają normalną grę, crashowanie etc.
12. Wykorzystywania bugów gry oraz gamemode dla korzyści własnych. Użytkownicy mają obowiązek każdy znaleziony błąd gry/mapy zgłosić administracji. Celowe omijanie systemów takich jak antycheat, antyafk także jest traktowane jako bug using.
13. Wymierzania kar przez graczy podczas nieobecności administracji. Takie zachowanie będzie karane odpowiednio według wyżej wymienionych taryfikatorów.
14. Umieszczania w opisach wiadomości OOC oraz wulgaryzmów. Opis musi być adekwatny do swojego przeznaczenia (np. opis postaci musi opisywać postać, a nie dom). Opisy służą do opisania wyglądu zewnętrznego, zatem nie umieszczamy w nich informacji na przykład na temat przynależności postaci bądź jej cech charakteru. Do umieszczania opisów "Admin - OOC" i podobnych mają pozwolenia tylko członkowie Administracji i opisy innych osób będą traktowane jako wiadomości OOC. Opisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
15. Omijania nadanych wcześniej banów (ban evading).
16. Wprowadzania w błąd członka Administracji.
17. Grania OOC - tylko członek Administracji moze byc Out of Character.
18. Używania object packów (OP) do bugowania, dostawania się w miejsca potencjalnie niedostępne, blokowania drogi oraz innych niezgodnych z regulaminem czynności. Object packi są tylko do użytku prywatnego. OP znacząco wpływające na rozgrywkę muszą być zgłoszone do zarządu, który podejmie decyzję w sprawie zaakceptowania go bądź odrzucenia.
19. Świadomego, celowego ignorowania osób które łamią regulamin. Jeżeli jesteśmy świadkiem takich sytuacji jesteśmy też zobowiązani niezwłocznie zgłosić to do administracji. Niezgłaszanie takowych będzie karane w zależności od przewinienia.
20. AKCESORIA:
:a: - Członek administracji może usunąć wszystkie przedmioty bez zwrotu kosztów za nie jeżeli są one umieszczone w niepoprawnych miejscach tj. - ukryte w ciele, latające obok, ubrane w sposób nierealistyczny (np. okulary na łokciu).
:a: - Pamiętamy o zakazie metagamingu - jeżeli jakaś osoba ma ubraną kominiarkę, maskę, bandanę na twarzy, okulary i kapelusz i inne rzeczy maskujące twarz nie możemy jej rozpoznać. Tak samo jeżeli zakładamy jakąś rzecz na siebie to nie odgrywamy później (przykładowo w opisie), że jej na sobie nie mamy, bo byłoby to zachowanie non-rp a zachowujemy się konsekwentnie.
:a: - Akcesoria muszą być dopasowane względem oryginalnego skina z GTA:SA. Administracja będzie traktowała akcesoria dostosowane do skinpacków jako źle dostosowane ze względu na to, że serwer nie posiada oficjalnych skinpacków.


C. Charakter Kill
Cytat:
1. ZAKAZ zabijania zakładników, chyba że sami wyrażą na to zgodę (punkt nr 7).
2. CK można nadać [ bez pytania o pozwolenie ] osobom które: są dłużnikami, kapusiami, cwaniakami, wtyczkami bądź konkurencją. Organizacje porządkowe mogą wydać wyrok dożywocia dla osoby która jest zdrajcą stanu.

Cwaniak - osoba, która przebywa na terytorium danego gangu i złapana przez niego "kozaczy". Oczywiście ten punkt nie uprawnia do zabijania wszystkich ludzi na terenie gangu. Staramy się go ograniczać do minimum (zamiast tego sugerowane są pobicia, wywiezienie za miasto etc).

Konkurencja - osoba, która została przyłapana np. na sprzedaży broni, bądź narkotyków na terenie danej organizacji. MG w stylu: "On jest dilerem Vagosów! Zabić go!" jest surowo zabronione.

Wtyczka - członek konkurencyjnej frakcji próbujący wtopić się w daną organizacje w celu zdestabilizowania jej. CK jest możliwe, jeżeli dana organizacja jest pewna i ma dowody na daną osobę. Prośba o CK jest nieważna, jeżeli organizacja złapie losową osobę i stwierdzi bezpodstawnie: "O! On na pewno jest wtyczką Ballasów, zabić go!".

Kapuś - osoba, która wsypała daną organizację dla służb porządkowych (przy planach napadu na banki itd.).

Dłużnik - osoba, która jest winna organizacji bądź jej członkowi dużą sumę pieniędzy (duża suma - powyżej $30 000, członek organizacji który udzielał pożyczki musi mieć rangę większą niż 2 i staż w organizacji większy niż tydzień - nie chcemy świeżaków, którzy chcą w taki sposób regulować swoje długi). Jeżeli dłużnikiem jest lider innej organizacji obowiązuje zasada "LIDER LIDEROWI".

Zdrajca stanu - osoba, która swoimi czynami działa na rzecz zdestabilizowania gospodarki kraju, jej systemu prawnego oraz bezpieczeństwa narodowego. Są nimi także osoby, które zadeklarowały się jako skorumpowane. By wydać wyrok dożywocia osoby takie muszą mieć przeprowadzony wyrok przez sąd najwyższy, z bardzo mocnymi dowodami.

3. Żadna organizacja przestępcza nie ma prawa zabijać cywilów, z wyłączeniem punktu nr 2.
4. Organizacje porządkowe nie mogą nadawać CK swoim członkom oraz robią one wszystko, by doprowadzić do złapania podejrzanych, a nie do ich śmierci. Jeżeli ktoś ginie podczas akcji, to tylko z własnym przyzwoleniem.
5. CK liderowi organizacji może wbić tylko inny lider ale nie może być to bezpodstawne. CK musi odbywać się pod nadzorem opiekuna, bądź - w razie jego nieobecności - członka administracji. WYJĄTEK: Nowi liderzy mają immunitet trwający dwa tygodnie od czasu zaakceptowania ich podania. Oznacza to, że lider nie może dostać CK, ani wbić komuś CK.
6. Nie można dać CK innej organizacji jeżeli jest ona na swoim terenie (wyjątkiem jest akcja w stylu "inwazji", ale muszą być przy tym obaj liderzy; zabrania się wykonywania takich akcji w sytuacji dużej dysproporcji w liczebności - przykładowo: napadanie w 7 na dwie osoby).
7. Organizacje przestępcze mają prawo wydać CK osobom które od nich odchodzą, jeżeli zostało to wyraźnie zadeklarowane w regulaminie bądź przy rekrutacji.
8. W innych przypadkach - Nie posiadając zgody na CK nikt nie ma prawa wykonać akcji kończącej się potencjalną śmiercią innej postaci (np. strzał w głowę). Przez zgodę na CK rozumiemy dobrowolne i świadome przyzwolenie Użytkownika grającego ofiarę na śmierć jego postaci.
9. Zakaz masowych CK.

D. Zasady nadawania kar
Cytat:
1. Administracja ma prawo nadać karę tylko i wyłącznie za czynności przewidziane w regulaminie.
2. Podawany powód musi być czytelny i jednoznaczny, powinien wyraźnie informować co gracz zrobił źle.
3. Staramy się nadawać karę adekwatnie do sytuacji oraz postawy gracza.
4. Gracze muszą być traktowani równo.
5. Jeżeli jakaś czynność jest wykonywana nagminnie, pomimo upomnień i kar, można nadać warna (nawet jeżeli stopień przewinienia tego nie przewiduje) lub zwiększyć wartość kary.
6. Lex retro non agit - Prawo nie działa wstecz.

Regulamin organizacji przestępczych
Cytat:
1. Pod poniższy regulamin podlegają organizacje przestępcze, organizacje aplikujące oraz wolni strzelcy (tak zwani freelancerzy).
2. Organizacja może posiadać tylko i wyłącznie jednego lidera. W przypadku jego śmierci stanowisko może objąć vice lider organizacji - musi to zostać wcześniej ustalone z opiekunem, a przekazywanie bez jego wiedzy będzie karane usunięciem organizacji.
3. Zmiana nazwy organizacji może nastąpić w momencie, gdy następuje zmiana lidera i za zgodą administracji bądź opiekuna. Zmiana nazwy przez członków organizacji jest całkowicie zabroniona.
4. Każdy lider odpowiada za swych członków (punkt nie dotyczy frakcjoskoczków i odwalaczy – specjalnie działających na niekorzyść lidera, w takich przypadkach będziemy karać indywidualnie).
5. GRUPY APLIKUJĄCE:
:a: a) Mogą używać jedynie broń palną (krótką) czyli Desert Eagle, 9mm, 9mm z tłumikiem oraz broń białą.
:a: b) Mogą zaatakować inną organizację przestępczą jedynie po konsultacji z opiekunem.
:a: c) Mają całkowity zakaz napadania cywili w celach zarobkowych.
:a: d) Mają po akceptacji aplikacji 2 dni na rozwój. Oznacza to, że żadna inna frakcja przestępcza nie ma prawa ich zaatakować. W przypadku gdy organizacja sama wykazuje agresję w stosunku do innych organizacji, traci ten przywilej.
6. FORUM:
:a: a) W dziale Housing Project na forum każda organizacja musi posiadać temat z opisem jak do niej dołączyć.
:a: b) Każde przestępstwo wykonane przez organizację przestępczą trzeba zamieścić w dziale Przestępstwa, wszystko musi być opisane zgodnie z tym, co się wydarzyło In Character (jeżeli podczas przestępstwa używano rękawiczek - należy zrobić screenshot z /czas i załączyć w temacie). Czas na wystawienie tematu to 12 godzin od zrobienia przestępstwa.
7. Administracja nie reguluje sporów pomiędzy gangami, a przestępczością zorganizowaną. Wszelkie spory między organizacjami rozwiązywane są tylko i wyłącznie drogą In Character.
8. Zakaz gry w organizacji przestępczej i porządkowej jednocześnie, wyjątkiem są zgody wydane przez opiekuna.
9. Każdy lider ma prawo wykonać FCK i FCJ na osobach, które są członkami organizacji, lub grają przy nich mieszkańca (Housing Project). Wszystko ma wynikać z In Character, lider musi mieć konkretny powód, żeby okraść lub zabić jednego ze swoich ludzi. Nadużywanie tego punktu poprzez dodawanie osób pod panel tylko po to, żeby ukraść im auto i uśmiercić postać będzie surowo karane.
10. Każda organizacja przestępcza ma możliwość wzięcia udziału w organizowanym przez administrację evencie. Grupy muszą pamiętać o tym, aby podczas wydarzenia zachować porządek, czyli nie zachowywać się jak rozjuszona zwierzyna, która gra tylko i wyłącznie dla pozyskania profitu za wszelką cenę. Jeżeli organizacja zechce zmienić bieg wydarzenia i zainicjować porwanie, bądź cokolwiek podobnego - musi mieć wyraźną zgodę opiekuna, przedstawiając mu wcześniej plan działania - bez takiego planu, nie ma nawet o tym mowy. Oprócz tego, wszystko musi się odbyć pod okiem opiekuna lub administratora przez niego wyznaczonego i zaproszonego do obserwacji.
11. Lootgrab, czyli wbicie komuś BW i momentalne okradnięcie jest surowo zakazany. Jeśli chcecie kogoś napaść - wysilcie się, oczekujemy kreatywnych i ciekawych akcji.
12. Każda org. przestępcza może nosić maski na South Central, natomiast chodzenie w nich po mieście i centrum skończy się ostrzeżeniem, a gdy będzie się to powtarzać nagminnie - warnem org. przestępczej (nie licząc akcji zorganizowanych).
13. Organizacje przestępcze mają zakaz sprzedawania broni palnej cywilom.
14. INFORMACJE DOTYCZĄCE NAPADÓW I PORWAŃ:
:a: a) Gangi powinny pamiętać, że działają jedynie na terenie South Central i peryferiach miasta. Mogą okradać bez powodu tylko na terenie serca swojego gangu. Poza terenem South Central tylko, jeśli napad nie był inicjowany z ich strony. Porwania są dozwolone tylko z South Central, zakaz krążenia po centrum czy nawet jego obrzeżach i szukania osób do porwania. Mafia może porywać na terytorium całego miasta.
:a: b) Napady o charakterze zarobkowym można wykonywać od godziny 18:00 na South Central, natomiast w pozostałej części miasta od 20:00.
:a: c) Wszelkie napady/porwania na strefie neutralnej Idlewood są możliwe po godzinie 21:00.
:a: d) Na obszarze centrum (Pershing Square, za wyjątkiem strefy pod komisariatem) można napadać od godziny 22:00 bez używania broni palnej.
:a: e) Obowiązuje zakaz napadania taksówkarzy, mechaników i medyków jadących na zgłoszenie - takie zachowanie będzie surowo karane.
:a: f) Zakaz okradania na głównych drogach/ruchliwych autostradach, jeżeli chcesz kogoś okraść - zaciągnij swoją ofiarę w ciemną uliczkę lub na chodnik i dokończ to, co zacząłeś.
:a: g) Organizacja może napaść maksymalnie dwa razy dziennie. Nagminne napady i kradzieże będą skutkowały usunięciem organizacji, traktujemy to jako DM.
15. INFORMACJE DOTYCZĄCE NAPADÓW SKRYPTOWYCH:
:a: a) Sklepy i bank można napaść tylko raz na tydzień. Należy zrobić screenshoty z przygotowań i wysłać je do opiekuna, a następnie czekać na pozwolenie.
:a: b) Podczas napadów skryptowych należy ograniczyć deathmatch do minimum. Gangster w pierwszej kolejności powinien myśleć o ucieczce, a nie rozwaleniu każdego funkcjonariusza, który przyjechał na zgłoszenie.
16. INFORMACJE DOTYCZĄCE WOJEN ORGANIZACYJNYCH:
:a: a) Lider ma prawo wywołać wojnę z inną organizacją pod warunkiem, że ma bardzo mocny powód. Należy wtedy się zgłosić do opiekuna i czekać na jego decyzję.
:a: b) Podczas wojny międzyorganizacyjnej każdy członek, który dostał BW od wrogiej organizacji automatycznie dostaje FCK, bez względu na to gdzie się znajduje.
:a: c) Wojna międzyorganizacyjna kończy się śmiercią postaci lidera jednej ze stron, wtedy zasada "BW = FCK" przestaje obowiązywać.
17. INFORMACJE DOTYCZĄCE ATAKÓW:
:a: a) Akcje typu brawl, driveby, g-b, rush, shootout można wykonywać jedynie od godziny 18:00. Podczas tego typu akcji obowiązuje zakaz okradania strony przegranej.
:a: b) Przy każdym ataku musi uczestniczyć lider/vice lider organizacji. Inaczej akcja traci ważność, a osoby są karane indywidualnie.
:a: c) Jeżeli organizacje prowadzą wojnę organizacyjną (patrz pkt. 16) każde BW może skutkować śmiercią postaci.
:a: d) Strona przegrana musi odegrać wszelkie rany wynikające z akcji - w przeciwnym razie zostanie ukarana jailem.
:a: e) Każdy gang ma prawo do maksymalnie jednego ataku dziennie w stronę innej organizacji przestępczej. Stronie przegranej przysługuje prawo do odwetu przynajmniej 1h od ataku.
18. Przetrzymanie może wykonać każdą organizacja przestępcza, o ile posiada na to mocny powód i screenshoty, które by to potwierdziły. Przetrzymanie może trwać maksymalnie 24 godziny OOC; dłuższe muszą być uzgodnione z opiekunem.
19. Okaleczenia trwałe są możliwe jedynie za pozwoleniem opiekuna. Trzeba posiadać mocny powód, wtedy można zgłosić wniosek, w którym muszą się znajdować screenshoty, które potwierdzałyby słuszność okaleczenia. Dopiero po udzieleniu pozwolenia można to rozegrać.
20. Ostrzał w stronę służb porządkowych jest surowo zakazany bez odpowiedniego powodu (np. samoobrona) - nie ważne czy to teren rdzenny, czy neutralny. Również ucieczki pojazdami bez powodu będą karane. Posiadanie przy sobie nielegalnych substancji podczas zatrzymania drogowego nie jest usprawiedliwieniem na pościg (wyjątkiem jest rutynowa kontrola).

III. Regulamin organizacji porządkowych
Cytat:
1. Funkcjonariusze służb porządkowych mogą otworzyć ogień w sytuacji:
:a: a) Obrony własnej – Warto zaznaczyć, iż funkcjonariusze dbają wpierw o bezpieczeństwo własne, a dopiero w następnej kolejności o bezpieczeństwo przestępcy,
:a: b) Zagrożenia życia lub zdrowia obywateli,
:a: c) Uciekającego podejrzanego, który nie reaguje na interakcję.
2. Ewentualne BW przestępcy nie jest równoznaczne z możliwością nadania sobie CK, gdyż to postacie przynależące do organizacji porządkowych decydują, gdzie celowały i gdzie w finale przeciwnik został trafiony. Nie może być tak, że policjant strzela po nogach, a postać odgrywa ranę w mózgu, przez co automatyczne CK powoduje brak możliwości prowadzenia śledztwa, ukarania przestępcy czy złożenia przez niego wyjaśnień.
3. Wszelkie prowadzone pościgi muszą mieścić się w granicach normy. Zakazuje się wyskoków, niszczenia przydrożnych obiektów, wykonywania manewru PIT w mieście czy nadmiernego taranowania pojazdu przeciwnika.
4. Główne zadania poszczególnych frakcji:
:a: - LSPD zajmuje się zadaniami o niskim priorytecie czyli m.in. pościgami, interwencją do bójek, napadami na bankomaty oraz mieszkania.
:a: - FBI może zostać wezwane podczas napadu (antyterroryści), zabójstwa, otrzymania dowodów na organizację przestępczą - nie jest to organizacja stricte tworzona pod DM, więc przypadek wezwania ich jako "antyterrorystów" może nastąpić tylko, gdy jest to konieczne.
:a: - Wojsko może zostać wezwane podczas zamieszek, napadów oraz do akcji saperskich. Przeważnie zajmuje się kontrolą celną na granicy.
5. Ostrzał snajperski do uciekających ludzi, czy też przestępców będzie bezwzględnie karany. Wyjątek stanowi podejrzany strzelający i posiadający broń. W celu unieszkodliwienia kół pojazdu bądź postaci, możliwe jest oddanie strzału za zgodą najwyżej postawionego stopniem funkcjonariusza frakcji, do której snajper przynależy. Snajperzy mogą brać udział tylko w akcjach tj. eskorta ważnych osobistości, eskorta ludzi i obiektów, odbijanie zakładników, asekuracja podczas negocjacji, napady na bank, ogólnie w celu zabezpieczenia ważnych uroczystości.
6. W przypadku postrzału podejrzanego lub podejrzanych funkcjonariusze w pierwszej kolejności powinni zadbać o bezpieczeństwo i przeszukać postacie, zabezpieczyć broń, po czym niezwłocznie udzielić pomocy i/lub przetransportować do szpitala, oddziału medycznego. Jej brak (pomocy) skutkować będzie nadaniem kary użytkownikowi i/lub nadaniem warna frakcyjnego.
7. Funkcjonariusze służb porządkowych mają prawo do nagięcia regulaminu i stosowania powergamingu w sytuacjach:
:a: a) Przeszukania osób, które w są skute, nieprzytomne lub w interakcji podległej pod działania funkcjonariuszy (tj. np. przeszukanie osobnika pod ścianą, bądź mienia, w tym pojazdów i posiadłości),
:a: b) Prowadzenia postaci zarówno pieszo, jak i w pojeździe (zakaz wyskakiwania podejrzanych w trakcie jazdy),
:a: c) Obezwładnienia postaci,
:a: d) Skucia postaci.
8. W celu rozbicia organizacji przestępczej, wymaga się minimum dwóch dni przygotowania szturmu na rzekomy teren gangu bądź mafii. Tego typu akcje powinny być dobrze zorganizowane i uzgodnione ze wszystkimi org. porządkowymi. Zatrzymanie pojedynczych osób przynależących do org. przestępczej, w tym również outsiderów oraz freelancerów nie wymaga przygotowania czasowego.
9. Postacie przynależące do org. porządkowych mają zakaz noszenia broni ciężkiej nie będąc na służbie. Bronie tj. 9mm oraz DE są dozwolone. Spacerowanie po mieście z odkrytym arsenałem będzie surowo karane.
10. Korupcja to wykorzystywanie swojego stanowiska w celu pozyskania korzyści zarówno materialnych jak i niematerialnych. Postać skorumpowaną można odgrywać tylko i wyłącznie za zgodą opiekuna. Osoba skorumpowana nie mówi o tym jawnie i z oczywistych względów, stara się to ukryć. Stąd zakazuje się:
:a: a) Mieć stały kontakt z org. przestępczymi;
:a: b) Nadmiernie pomagać org. przestępczym;
:a: c) Wynosić broni ze zbrojowni - w rzeczywistości takie czynności są monitorowane tak też i na serwerze New Santos RP odgrywamy, że ma to miejsce bez udziału użytkownika;
:a: d) Brać udziału w przestępstwach (nie dotyczy niestosowania się do taryfikatora frakcji);
:a: e) Sprzedawać broni.
Osoba skorumpowana może wbić CK osobie, która doniesie o jej zachowaniu (kapusiowi/donosicielowi).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez blacktuba363 dnia Pon 15:01, 18 Cze 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.newsantosrp.fora.pl Strona Główna -> Informacje Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin